Cannock voor de publieke sector
300 overheden houden sociaal en financieel rendement altijd in balans
Als gemeente, provincie of waterschap wil je dat publieke middelen beschikbaar blijven voor wie ze nodig heeft. Maar om al je voorzieningen draaiende te houden, moeten burgers en bedrijven wel gewoon hun belastingen en parkeerheffingen betalen. En dat is niet altijd vanzelfsprekend, omdat er ook mensen zijn die niet willen of niet kúnnen betalen.

Ook naar hen heb je een zorgplicht als overheidsorganisatie. Bij Cannock begrijpen we deze dagelijkse evenwichtsoefening tussen financieel rendement en sociaal-maatschappelijke verantwoordelijkheid als geen ander.
Met bijna 35 jaar ervaring en zo’n 300 opdrachtgevers in het publieke domein weten we precies waar de balans ligt om financiële zorgen weg te nemen. Bij zowel overheden als bij burgers en bedrijven.
Herken je de volgende uitdagingen als publieke organisatie?
- Je wilt procedures rond invordering (belasting, boetes en parkeergelden), kwijtschelding, bezwaar en beroep zorgvuldig en binnen de wettelijke termijnen afhandelen.
- Je zoekt manieren om kwetsbare burgers met een betaalachterstand op een respectvolle en effectieve manier te benaderen.
- Je beschikt (tijdelijk) niet over voldoende capaciteit of specialistische kennis om deze processen optimaal te organiseren.
- Je wilt zeker weten dat je invorderingsproces up-to-date is en volledig voldoet aan actuele wet- en regelgeving rondom privacy en compliance.
- Je bent op zoek naar een partner die helpt je invorderingsproces efficiënter, effectiever en toekomstbestendig in te richten.
Bij Cannock begrijpen we jouw uitdagingen én we bieden oplossingen om ze samen succesvol aan te pakken.
Onze positieve workflow voor publieke organisaties
Met onze mensgerichte en datagedreven aanpak helpen wij organisaties in elke sector met het gezond houden van hun financiële stromen.
Ook voor publieke organisaties hebben we onze diepgaande marktkennis en jarenlange praktijkervaring vertaald naar slimme, effectieve oplossingen om schuldproblematiek te voorkomen, invorderingsprocessen te versnellen en achterstallige betalingen respectvol in te vorderen.
voorkomen
Wij benaderen kwetsbare burgers persoonlijk en bieden duurzame betaaloplossingen of verwijzen naar hulpinstanties. Zo voorkomen we dat ze (verder) in de schulden raken.
versnellen
We verkorten je doorlooptijden door processen structureel te verbeteren, kennis te delen en je (tijdelijk) werk uit handen te nemen waar dat nodig is.
vorderen
We combineren nieuwe technologie en communicatiekanalen met een effectieve persoonlijke (sociaal maatschappelijk verantwoorde) benadering.

Gemeente
de positieve flow van Amsterdam
Van piekbelasting naar procesverbetering
Meer weten over onze aanpak voor de publieke sector?
We komen graag met je in gesprek
