Skip to the content

Steeds meer processen worden gedigitaliseerd en dat gebeurt ook in het creditmanagement. Analoge handelingen worden vervangen door digitale en de komst van o.a. payment service providers heeft gezorgd voor veel gebruiksgemak en snellere betalingen. Het blijft belangrijk om aan te sluiten op de belevingswereld van de klant en de juiste oplossingen in te zetten.

 

Data driven workflow

Workflows die door data gedreven worden, zijn kansrijk om per klantgroep de meest effectieve middelen in te zetten. Segmentatie kan plaatsvinden op basis van bijvoorbeeld historische betalingsgegevens. Op basis daarvan wordt bepaald welke workflow het beste past bij het klantsegment. Klanten die doorgaans op tijd betalen, hebben een andere aanpak nodig dan zij die vaak te laat betalen.

In ons whitepaper ‘Data Driven Workflow’ vertellen we meer over de toepassing in de creditmanagementpraktijk en kansen voor efficiënt debiteurenbeheer. Hoe zet je waardevolle data om in een effectieve klantstrategie? En welke informatie is relevant? Lees het in ons nieuwste whitepaper.