Skip to the content

Robot Process Automation (RPA) stelt bedrijven in staat om processen te automatiseren en te digitaliseren, zonder dat hiervoor grote aanpassingen in ICT-systemen nodig zijn. Ook in het credit management proces worden steeds meer acties geautomatiseerd.

Slimme software analyseert processen en bootst acties van medewerkers na. Dankzij RPA is het mogelijk om acties veel sneller uit te voeren, waardoor er tijd overblijft voor acties die meer aandacht vereisen. Precies die acties waar de ‘mens’ het verschil maakt. Cannock Outsourcing ondersteunt haar klanten via een integrale toolkit, mogelijke uitvoering en advies bij het inzetten van vooruitstrevende middelen die ervoor zorgen dat processen nog sneller, goedkoper, persoonlijker of innovatiever worden uitgevoerd.

Credit Intelligence en RPA

Met de juiste mix van kennis, innovaties en AI (artificial intelligence) wordt klanten een op maat gesneden betaalervaring geboden. Dat is de kracht van Credit Intelligence. Bovendien geeft digitalisering, in combinatie met analyses en AI, onze klanten de kans om processen door een robot uit te laten voeren. RPA past heel goed bij onze visie rondom de Credit Experience, waarmee we als doel hebben om credit management op een andere manier te in te richten, te laten beleven en de betaalervaring van klanten te optimaliseren

Omdat de robot zelflerend is kan het takenpakket steeds verder worden uitgebreid. De robot volgt zelfs een cursus Vlaams en Frans.

RPA in de praktijk

Cannock heeft samen met Basic Fit een pilot uitgevoerd met een robot die een groot deel van de inkomende e-mails clustert, klaarzet en/of zelf afhandelt, zonder de tussenkomst van een medewerker. Hiermee zijn wij in staat om tijd en kosten te besparen, worden doorlooptijden verkort en neemt de klanttevredenheid toe. Gedurende de pilot zagen we daarnaast dat de foutgevoeligheid afneemt. Ook bleek dat de ‘mens’ vaak de neiging heeft op alle input te reageren, terwijl de debiteur slechts een oplossing wenst en daarmee genoegen neemt. Omdat de robot zelflerend is kan het takenpakket steeds verder worden uitgebreid. Onze robot ‘volgt’ zelfs een cursus Vlaams en Frans, zodat het binnenkort steeds breder kan worden ingezet. Onze medewerkers kunnen zich dankzij RPA nog meer focussen op het beantwoorden van mails die meer aandacht nodig hebben. Mails waarin het onderscheidend vermogen van de ‘mens’ in de klantreis voor Basic Fit nodig is. Dat heeft geleid tot een optimalere klantervaring en klanttevredenheid.

 

 

Meer weten?

Meer weten over onze Robot en effectiviteit van onze acties?

Neem contact met ons op, we vertellen u graag meer!

Lilian Borneman, Directeur Operations

Bel 088 - 11 68 100