Skip to the content

Essent

Na het vrijgeven van de energiemarkt trok Essent klanten uit het hele land aan. Dankzij Cannock is er altijd iemand in de buurt voor ‘incasso aan huis’.

 

Incasso aan huis door heel Nederland

Sinds iedereen in Nederland de vrije keuze heeft voor een energieleverancier, levert Essent haar energie niet meer alleen in bepaalde regio’s, maar in het hele land. Dat had ook consequenties voor het personeel, vertelt John Vos, teamleider bij Essent. “Ons personeel - en dus ook onze incasso-aan-huis-medewerkers - wonen voornamelijk in de regio’s waar voorheen en momenteel de kantoren van Essent staan.” Incasso aan huis werd hierdoor ineens een duur vraagstuk.

Overal snel inzetbaar

Door Cannock in te schakelen is een flexibele schil gecreëerd met mensen die overal en snel inzetbaar zijn. John Vos: “De lijntjes zijn kort en er kan indien nodig snel actie worden ondernomen. Overal in Nederland benadert Cannock op een uniforme manier onze klanten met een betalingsachterstand als ze aan de deur staan. Ze worden hierbij tevens geïnformeerd over de schuldhulpverlenende instanties die kunnen ondersteunen als klanten niet zelfstandig uit de financiële problemen komen.” 

Korte doorlooptijden

De doorlooptijden van de dossiers wordt steeds korter. “Dat heeft uiteraard een gunstige invloed op het debiteurensaldo. Het rendement van de bezoeken, gemeten na 28 dagen, bedraagt bijna 60%”, aldus John Vos namens Essent.