Skip to the content

Voor iedere klant een betaalervaring op maat

Het vak credit management is volop in beweging. Cannock loopt voorop met vooruitstrevende oplossingen. We robotiseren standaard processen en digitaliseren communicatiemiddelen en betaalmethoden. Dat spreekt voor zich. Maar van Cannock mag je meer verwachten. Met de juiste mix van kennis, innovaties en Artificial Intelligence (AI) voorspellen we gedrag en geven elke klant een op maat gesneden betaalervaring. Dat is de kracht van Credit Intelligence.

 

De toekomst is data gedreven

We grijpen elk contactmoment aan om data te verrijken en te digitaliseren. Hierdoor weten we veel over je klanten en ontwikkelen voor elke klant een eigen aanpak. Onze slimme systemen analyseren het gedrag van je klanten – van tijdstip tot soort communicatie – en leren daarvan. Zo kunnen we de betaalervaring van je klanten voortdurend optimaliseren.

Credit Intelligence is onder te verdelen in 4 fases:



1. Robotisering


2. Digitaliseren


3. Datadriven workflows


4. Next-best action

1. Robotisering

Geautomatiseerde processen nemen arbeidsintensieve werkzaamheden over. Dat gaat  verder dan ‘mensen vervangen door computers’. In het creditmanagement zien we dat relatief eenvoudige werkzaamheden vaak veel tijd in beslag nemen. Het is nog niet zo heel lang geleden dat betalingen handmatig werden verwerkt en acceptgiro’s de standaard waren. In die betaalprocessen is al een hoop verbeterd en om stappen te zetten in efficiënt creditmanagement biedt robotisering veel kansen. In deze tijd is er zoveel mogelijk, dat het voor iedere organisatie met omvangrijke financiële stromen loont om robotisering in te zetten. (link naar whitepaper robotisering)

2. Digitalisering

We leven in een digitaal tijdperk, waarin we als consument steeds meer gebruiksgemak ervaren. Een leven zonder WiFi, mobiel internet, online reserveringssystemen en bijvoorbeeld online bankieren is ondenkbaar geworden. Die ontwikkelingen zijn de laatste 20 jaar heel snel gegaan. Waar het 10 jaar geleden nog heel normaal was om die eerdergenoemde acceptgiro te versturen, is dat nu ondenkbaar geworden. Analoge processen worden, voor zover mogelijk, gedigitaliseerd. Dankzij deze ontwikkelingen is binnen veel organisaties de focus verlegd. Waar men eerst veel tijd kwijt was met handmatige werkzaamheden, wordt deze vrijgekomen tijd nu voor andere doeleinden gebruikt.

Meer weten over robotisering?

Download onze whitepaper over robotisering in credit management. 

3. Datadriven Workflows

Wanneer standaard processen gerobotiseerd zijn en communicatiemiddelen en betaalmethodes gedigitaliseerd, is het tijd voor de volgende stap. Datadriven workflows  bepalen, op basis van verzamelde data, per klantsegment een routing. Dankzij die klantsegmentatie is het mogelijk om per doelgroep de meest effectieve (communicatie)middelen in te zetten. We segmenteren op bijvoorbeeld historische betalingsgegevens en doelgroepen. Op basis daarvan bepalen we welke workflow het beste past bij het klantsegment: hebben zij veel aandacht nodig of betalen ze bijvoorbeeld vaak pas nadat er telefonisch contact is geweest? 

4. Best Next Action

Datadriven Workflows zijn het vertrekpunt om processen zelf de beste acties te laten bepalen. Systemen gaan daarna aan de slag met het analyseren van gedrag en doen op basis daarvan een suggestie voor de ‘Best Next Action’. De voorspelde vervolgactie past het beste bij de betreffende klant en werkt op basis van Artificial Intelligence (AI). Het systeem is zelflerend en past de wijze van benadering aan op het individu. Onze slimme computer leert dus van beschikbare data (machine learning) en hiermee krijgen we een nog beter inzicht in betaalgedrag en communicatiemiddelen die goed passen bij verschillende klantgroepen.

Wij zijn klaar voor de toekomst. Jij ook ?

Bel 088 - 11 68 100

Richard van Reijmersdal, Algemeen Directeur